keskiviikko 23. lokakuuta 2013

It's over

Dessie on poissa. Edistymiset ovat nyt historiaa ja kaikki työ ja aika, mitkä Dessieen upposivat, ovat nyt unohduksissa. Varoitan kaikkia ihmisiä ottamasta koskaan kenenkään muun hevosta itselleen, sillä vaikka kuinka olisi sopimukset sun muut, ei itse voi tehdä yhtään mitään, kun virallinen omistaja päättää hakea hevosensa pois. Niin kävi minulle.

Sain Dessien ilmaiseksi sillä edellytyksellä, että kerron aina välillä, mitä sille kuuluu ja tarjoan sille loppuelämän kodin. Omistajanvaihdosta ei tehty, sillä teimme sopimuksen siitä, millä ehdoilla hevonen minulla on. Noh, olisi pitänyt tehdä..

Perjantaina sain viestin, että hevonen tullaan hakemaan. Noh, lauantaina se haettiin. En voinut sanoa mitään asiaa vastaan, enkä edes jaksanut vaivautua, sillä en halua olla enää missään tekemisissä, hyvässä, enkä pahassa, ihmisen kanssa, joka teki minulle jotakin tälläistä.

Pakkasin lauantaina kaikki kamppeeni ja sanoin hyvästit hevoselle, jota en koskaan luullut menettäväni tällä tavalla. Olen aivan käsittämättömän pettynyt, enkä voi käsittää, miten joku ihminen voi tehdä jotakin tälläistä ja käyttää kiltteyttäni ja luottamustani tällä tavalla hyväkseen.

Olen sanaton. En tiedä, mitä minun pitäisi ajatella. Virallinen omistaja sai nyt sitten ilmaisen 10 kuukauden ratsutuksen, haki hevosensa pois ja vei samalla taas palasen minua pois. Ja tällä kertaa aivan käsittämättömän ison palasen. En tiedä, miten minun kuuluisi selvitä tästä.

Tästä sitten jatketaan kohti uusia pettymyksiä. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo, mutta tulen varmasti tarvitsemaan paljon aikaa, kunnes tämä pettymys on käsitelty. Kerkesin olemaan 48 tuntia onnellinen, kaipa oli liikaa vaadittu, että elämässä toimisivat kaksi asiaa samaan aikaan. Noh, näin taas tällä kertaa.

Blogi jää nyt tauolle, kunnes keksin, että miten tästä nyt jatketaan.

7 kommenttia:

  1. Voi miten ikävä tilanne! Toivottavasti uusi harrastuskaveri löytyy - omana tai sopimuksella, mutta aika törkeää oli omistajan toiminta. Ilmeisesti jostain saanut vihiä, että hevonen on tullut hyvään kuntoon ja päättänyt sen sitten itselleen takaisin hakea?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en vain tiedä, että kehen sitä voisi muka enää luottaa.. pakko se on oma hankkia, mutta annan itselleni aikaa, olkoon se sitten kaksi viikkoa tai vaikka kaksi vuotta.

      onneksi on nyt jo tullut vaikka minkälaisia tarjouksia, joten en onneksi joudu koko harrastusta pistämään katkolle.

      Poista
  2. Tuli sama mieleen kuin Lauralle, omistaja on varmasti kuullut kuinka hienosti olet saanut Dessien toimimaan. Todella ikävää käytöstä omistajalta :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tiedä, mikä syy oli, mutta olkoon mikä tahansa, ei normaali ihminen tee tuollaista...

      Poista
  3. Ai jumantsuikka kun pistää vihaksi ihmisten tapa käytää hyväksi hyvää hyvyyttään toimivia ihmisiä! Itsekin tullut huomattua ettei kaikki aina toimi epäitsekkäästi vaikka siltä vaikuttaa. Itse olen luonnostani varmaan aika samanlainen kuin sinä siinä mielessä ettei joka tekemisessä ole raha tai oma etu ainoana mielessä, joten tämä tuntui jopa vähän henkilökohtaiselta. Ei varmaan mitkään blogikommentit lämmitä, mutta toivotan silti tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olen vihainen ja samalla valtavan surullinen, kun niin se vain taitaa olla, ettei keneenkään voi luottaa... yritän aina toimia niin, kuin haluan muiden toimivan minua kohtaan, mutta kaipa sitä täytyy muuttua itse kusipääksi, niin ei ainakaan pettyisi niin usein..

      "even the worst people you know have value. they can teach you how not to act."

      Poista