lauantai 15. syyskuuta 2012

ramis!

Olen jonkin aikaa ikävöinyt entistä hevostani Ramisia ihan hirmuisesti. Otin sen omistajaan yhteyttä ja sovittiin, että ensi viikolla pääsen katsomaan sitä piiiitkästä aikaa! Se on kuulemma rauhoittunut viime näkemästä todella paljon. En ole voinut mennä katsomaan sitä, koska minulla tuli niin hirveä olo nähdä se, kun sen luonne muuttui muuton takia niin kamalaksi.. Oli ihan kamalaa nähdä, että vain ihmisen tyhmien raha-ongelmien takia hevonen joutui muuttamaan pois tallilta, jossa oli asunut ja viihtynyt 15 vuotta :( Ja vielä hevonen, joka stressaantui ihan jokaisesta pienestä asiasta..
Ramis on nyt saanut elellä 1,5 vuotta pienellä maalaistallilla puoliavoimessa tallissa, jossa hevoset ovat kyllä suurimmaksi osaksi ulkona pihatossa. Olen ihan superinnoissani, että näen Ramisin taas! Se on kyllä yksinkertaisesti persoonallisin hevonen, jonka kanssa olen ollut koskaan tekemisissä! Vaikein ja hankalin myös, mutta palkitsevin. Oivoi, jos hyvin käy, niin rupean käymään eläkeläiseni luona vaikka ihan säännöllisesti! Talli kun ei ole kaukana, mutta sinne on täysin mahdoton päästä ilman autoa ja nythän minulla on auto, jolla kulkea ;) Pitääpä sitten ottaa ympäristöstä muutama kuva näytille, on nimittäin aika makeat näköalat sieltä vuoren päältä! (Ja kyllä, täällä on jotenkin kaikki tallit vuorten päällä..)
En tiedä yhtään onko Ramisia enää liikuteltu, se oli kyllä minulla ollessaan kunnossa, vaikka sillä olikin estehevosen ura takana ja oli silloin jo 18. No, kuhan nyt pääsen vähän rapsuttelemaan ja ottamaan muutaman kuvan. Olen kyllä iloinen, että uskalsin kysyä jos saisin tulla katsomaan sitä, omistaja oli ihan innoissaan, joten eiköhän se kävisi, että kävisin useimminkin rapsuttelemassa sitä ;)

2010




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti